کدخبر : 75
تاریخ مخابره :    ۱۳۹۴/۸/۱۸ - ۱۵:۵۴

سوالات متداول ویژه دانشگاه ها
دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی در صورت بروز مشکل مطالعه نمایند.

دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی در صورت بروز مشکل مطالعه نمایند.

چنانچه پاسخ سوال خود را دریافت نکردید با پاسخگویی مرکز جذب تماس حاصل فرمایید.

 

موضوع: سوالات متداول

شماره: 001-3

 

1- در مرحله بررسی رزومه کلید ثبت وجود ندارد.

دانشگاه‌ها می‌بایست قبل از مراجعه به قسمت بررسی رزومه و به منظور فعال شدن دکمه ثبت، با کلیک بر روی منوی تنظیمات دانشگاه در بالای صفحه سامانه، تنظیمات دانشگاه را مطابق با موارد زیر به انجام برسانند:

  • وارد کردن مشخصات اولیه دانشگاه از جمله آدرس، اطلاعات رئیس دانشگاه، رابط و همچنین بارگذاری لوگوی دانشگاه.
  • ورود به قسمت تنظیمات دانشگاه و انتخاب زیر منوهای مربوطه به منظور ثبت اطلاعات کارگروه‌های علمی، اعضای آن و نیز حساب کاربری مربوط به کارگروه.

پس از انجام اقدامات بالا، دکمه ثبت در قسمت بررسی رزومه متقاضیان فعال خواهد شد.

2- دانشگاه‌هایی که به اشتباه گزینه تأیید، عدم تأیید و یا بررسی مجدد (نقص پرونده) را در ارتباط با متقاضیان به ثبت رسانده‌اند، به منظور لغو این عملیات و بازگشت پرونده متقاضی به مرحله بررسی رزومه چه عملیاتی را پیش بگیرند؟

روند حرکت فرآیندها به تبع آن فرآیند داخلی دانشگاه رو به جلو می‌باشد. بدین معنی که اگر دانشگاهی اطلاعات متقاضی را به اشتباه ثبت کرد امکان بازگشت به عقب وجود ندارد. برای بازگشت روند بررسی یک متقاضی لازم است پیامی از طریق مرکز پیام به واحد پاسخگویی وزارت علوم ارسال شود. در پیام مذکور، مشخصات فرد متقاضی و نیز دلیل اینکه پرونده ایشان باید به مراحل قبلی بازگشت داده شود اعلام گردد.

3- بارگیری صفحات سامانه بدرستی انجام نمی‌گیرد و یا به شکل ناقص انجام می‌گیرد.

لازم است جهت مشاهده صفحات سامانه تا بارگزاری کامل تمامی مدارک صبور باشید و برای استفاده از مرورگرهای Firefox و Chrome استفاده شود.

4- متقاضیان چگونه می‌توانند مدارک ناقص خود را تکمیل نمایند و چه بازه زمانی برای این منظور درنظر گرفته خواهدشد؟

در مرحله بررسی رزومه با ثبت نقص مدرک و هدایت متقاضی به حالت تکمیل اطلاعات توسط یک دانشگاه، این عملیات از طریق پیامک و ایمیل به اطلاع متقاضی خواهد رسید و نیز پیام ثبت شده دانشگاه در ارتباط با این اولیت در سامانه فرد مذکور قابل مشاهده خواهد بود. متقاضی می‌تواند از لحظه باز شدن دسترسی، به مدت 48 ساعت ایرادات و نواقص مطرح شده در رزومه خود را، برطرف نماید.

5- فایل خروجی Excel دچار ایراد است و حروف به کار رفته مشخص نیست، چکار می توان انجام داد؟

فایل خروجی Excel مشکلی ندارد، باید تنظیمات system local خود را بروز نمایید. تنظیمات جدید را طبق روال زیر در سیستم عامل انجام دهید، مشکل برطرف خواهد شد.

Control Panel ->  Language ->Change date, time or number formats -> Select Administrative -> Change System Local -> Select Persian

6- پرونده متقاضیان از مرحله بررسی رزومه عبور نمی‌کند، چرا؟

مواقعی که سامانه در حال بروزرسانی می‌باشد، عملیات در آن با چنین اختلالاتی مواجه خواهد شد و به زودی و پس از اتمام علملیات بروزرسانی مجدداً به حالت عادی عمل خواهد کرد.

7- چگونه می‌توان اطلاعات فراخوان‌های قبل را در سامانه مشاهده نمود؟

اطلاعات فراخوان‌های قبلی در حال تبدیل به قالب سامانه جدید می‌باشد و پس از تکمیل این روند تمامی اطلاعات در سامانه جدید بارگذاری خواهد شد.

8- فرد متقاضی دانشگاه را به عنوان اولویت خود تعیین کرده ولی در لیست دانشگاه قابل مشاهده نمی‌باشد، دلیل آن چیست؟

این افراد به دلیل نقض شرایط اولیه ثبت نام مانند جنسیت مدرک تحصیلی و یا عدم تطابق وضعیت نظام وظیفه با اولویت انتخابی، به صورت اتوماتیک توسط سامانه از لیست دانشگاه‌های انتخابی بعنوان اولویتشان حذف گردیده‌اند و لذا در لیست دانشگاه‌ها قابل مشاهده نیستند. البته این کنترل ها تا حد ممکن در زمان ثبت نام به صورت اتوماتیک لحاظ شده و این افراد به طور معمول پس از انتخاب اولویت اقدام به تغییر اطلاعات خود نمودند ولی مجدداً اولویت های خود را بازبینی ننموداند

لازم به ذکر است متقاضیانی که در حال گذاراندن خدمت سربازی در قالب نخبگان نیروهای مسلح می باشند نیز در این لیست قرار دارند، لذا ایشان در صورت ارائه معرفی نامه کتبی از بنیاد ملی نخبگان نیروهای مسلح به مرکز جذب اعضای هیأت علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از لیست مذکور حذف گردیده و پرونده آن‌ها در دانشگاه‌ها قابل مشاهده و پیگیری خواهد بود.